door lexjeweetwel » 08 jun 2014 10:27
Ondertussen zijn we weer een paar 1000 km verder en heeft de XMR en al het een en het ander mee gemaakt. Nadat ik toch wat problemen had met de wegligging tijdens de laatste clubdag in Chaam niets gevonden. Even later de rando in olne, België gereden en daar uit een bocht tegen een rots aan geknald. Deuk ik mijn imago en gelukkig weinig schade aan de quad en ikzelf. Ik had de juiste vrienden bij die mij eerst onder de quad vandaan haalde voor ze aan foto's gingen denken. Weer terug gegaan met de quad en toe bleek dat de stabilisator die verborgen zit in de ophanging gebroken was. Deze is vervangen en ik heb een totaal andere quad terug gekregen, een beest!!! Ondertussen nog wat meer mensen met een XMR leren kennen en wat info over problemen uitgewisseld. Door het zwemmen kwamen er wel wat storingen in het display maar deze zijn nu allemaal verdwenen. Afgelopen winter ben ik nog een keer ondersteboven een plas in gedoken en alles vol water dus op sleep terug naar de basis en terug naar huis. Een litersje of 30 olie gespoeld, alles goed gereinigd en gelukkig geen restschade opgelopen. Dit is alweer 2500 km geleden. Na dit alles vond ik dat er maar een nadeel aan deze quad zat, de topsnelheid. Origineel zitten er 30 inch banden onder en is de snelheid begrensd op 105 km. Momenteel heb ik 27 inch banden liggen en was de top nog maar 90 km. Een beetje weinig voor 800 cc 2 cilinder met 72 pk. Na wat zoekwerk een speedohealer gevonden en deze gemonteerd. Hiermee kan je de puls van de snelheids sensor aanpassen. Kort gezegd, de top met 27 inch banden is 120 km op de navigatie en dan staat de teller op 105 km. Het toerental blijft ook nog onder de 7000 toeren op de top.
Dit was effe een update van mij quadje.
Grtn Lex en tot de Chaamse clubdag
hoe vettiger hoe prettiger