Nadat de quad klaar was heb ik er eergisteren een stuk in de buurt mee gereden.
Strakke wegligging en wonderbaarlijk waren alle boutjes en moertjes daarna nog vast.
Met die rit een (schrik niet) 7aH gelaccu gekocht en het is starten lopen.
de andere accu was niet okee meer.
Het was een ritje van +-48 km en ik kwam er achter dat ik grotendeels de 4e en 5e versnelling niet gebruikte.
Gisteren moest ik naar Krimpen a/d Lek en ik had met de scooter of auto kunnen gaan maar koos toch voor de quad.
Eerst even nog een litertje olie gehaald want die vond ik een iets te laag naar mijn zin.
Van hier naar Krimpen kan men normaal de a16 nemen maar aangezien dat dan een wel erg lange inrij rit werd koos ik voor de optie binnendoor.
Dordrecht-Zwijndrecht-Ridderkerk-Rotterdam ijsselmonde en dan de a16 op de Brienenoordbrug over.
Mijn 2e keer dat ik men een quad de snelweg opging en jazeker de brienenoordbrug is een verraderlijke zijwind spot.
Met deze rit kwam ik er bij het tanken in Zwijndrecht achter dat de 2 bouten waar de stuurstang bovenaan vast word geklemt nog niet geheel waren vastgedraait waardoor de gehele stuurstang een iets kon verschuiven als ik met kracht duwde.
Oops foutje bedank.
Ook kwam ik er snel achter dat mijn snelheidssensor net niet goed gericht staat en er sleept ergens iets aan de achterkant aan.
Ach weer wat te doen vandaag.
De terugweg verliep wat rotter voordat ik weer thuis was.
Wetend dat ik de quad geheel heb opgebouwt,voorzien van eigenbedachte schakelingen en alle aanpassingen dus zelf heb bedacht en uitgevoerd was dat wel handig voor de dingen die gebeurden later in deze rit.
viewtopic.php?f=26&t=3066
Vanaf Rotterdam ben ik de a16 voor de brienenoordbrug weer opgereden en mensen kunnen dan ook niet echt normaal doorrijden.
Nog nooit een quad gezien waarschijnlijk.
De quad kon lekker meekomen op de snelweg en mijn eerste gedachte was om de snelweg weer net na de brug te verlaten en de weg te nemen die ik ook was gekomen.
Maar aangezien het toch wel erg leuk was zo op de snelweg besloot ik een afrit later te nemen.
Wel moet ik zeggen dat de gehele 5e versnelling niet gebruikt werd.
Mogelijk toch een tandje kleinere voortandwiel plaatsen en kijken wat er mee gebeurt.
Afrit Ridderkerk en zo de weg weer terug zoals ik gekomen was.
Totdat de teller op 103 km gereden kilometers stond toen zei de quad ,doe het nu zelf maar.
Ach gelukkig scheen de zon in Zwijndrecht en was het aangenaam 9 graden dus zadel eraf et voila direkt de storing gevonden.
Vlak voordat de quad uitviel had ik per ongeluk de claxon ingedrukt.
En als men mijn projekt heeft gelezen weet men dat er een dubbele Nissan Micra claxon op zit.
Goed hoorbaar dat is belangrijk.
Terug naar de storing,die lag dus in het feit dat ik een zekeringkastje heb met 6 zekeringen waarvan er 3 worden gebruikt.
En 1 van de kapotte zekeringindicatorledjes (mooi wordfeud woord) brandde dus die was kapot.
15 Amprere naar de knoppen en dat komt, ik heb het circuit van die aansluiting gemeten zonder de claxons te gebruiken.
Vooral om de herrie die ze geven.
Dus mogelijk dat ik dus ook het grootlicht aan had en met de claxon net hetgene was die de zekering kapot liet gaan.
Nadat er een 20 Amp zekering in was gedaan weer gestart en weer op weg.
Totdat ik op de rijksstraatweg in Dordrecht ineens geen power in de quad meer had.
Rol rol rol het fietspad op en wat is er nu weer aan de hand.
Door hollandse zuinigheid of luiheid had ik mijn accubak vastgezet zonder ringen en waren de bevestigingmoeren door de iets te grote gaten gekomen.
Accubak hing aan de plus/min kabel en omdat ik de cdi aan de achterkant van de accubak heb gemonteerd was er 1 van de 3 kabeltjes losgetrokken.
Gelukkig had ik lange stukken klitteband gebruikt om de accu op zijn plaats te houden dus even de bak vastzetten en naar de Gamma voor een spanband.
Na vastzetten van de accubak lekker door kunnen kachelen naar huis.
Al met al vond ik het een geslaagde rit