jinling jla 300 spy project

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

jinling jla 300 spy project

Berichtdoor spy300f1 » 21 sep 2010 00:11

Ik ga hier een beetje bijhouden wat ik allemaal aan de quad heb gedaan, voor mezelf voor anderen die de zelfde problemen tegenkomen en voor de genen die het gewoon leuk vinden om mee te kijken.
Des gewenst kan en zal ik foto's uploaden om een duidelijker beeld te schetsen.

Ik heb nu dus de meeste boutjes al vervangen door proper spul.
Toen waren de fussee kogeltjes en stuurinrichting aan de beurt.
Vandaag alle kogels er af gehad, stofkapje verwijderd lager vet ertussen paar keer rond draaien, kapje er weer op en terug monteren.
Stuurt gelijk een stuk lichter.
De sporing even goed gezet (2mm toesporing) ff proef gereden en ja hoor kan gewoon lekker vol gas zonder dat irritante geslinger.

Nu het volgende de benzine tank zit standaard gewoon op het frame gebout ??? hoe komen ze er op.
In ieder geval er zat een fout in de tank (hebben ze bijna allemaal) hij drupte benzine bij de lasnaad vooraan de tank.
Hup tank er af en nieuwe gehaald.

Nu zag ik dat de oude tank ook door het trillen op het frame gewoon een barst in was gesleten (ongelooflijk wat een troep)
Denk dat het plaatmateriaal ongeveer 1mm dik is en van zeeeer zacht spul.

In ieder geval de nieuwe tank er op gemonterd, met rubberen ringen er onder deze keer.

Nou heb ik een nieuw type tank gehaald waar een benzine meter in zit.
Het gekke is dat de klokken ook al de functie benzine meter hadden maar die gaf gewoon altijd "tank leeg" aan (omdat er gewoon geen meter in de tank zat en dus niet aangesloten).
Nu heb ik dus een tank met benzine meter en een klok die dat ook ondersteund alleen nu nog uitzoeken waar en hoe ik dat aansluit.
Vanuit de benzine meter komt een stekkertje me 2 draden 1 groen en 1 wit geel.
Nou heb ik in de kabelboom van de klok af wel een wit gele kabel hangen die nergens op zit, dus je zou zeggen aansluiten en groen op massa en klaar, maar dat is dus helaas niet het geval.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg??

En zijn er hier meer topics over deze quad? Mag ook 250 cc zijn, komt op het zelfde neer.
Ben erg benieuwd wat voor modificaties een ander al aan zo'n quad heeft moeten maken.

Groeten
Avatar gebruiker
spy300f1
200cc
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 20 sep 2010 00:45

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor Q-trading » 21 sep 2010 07:44

Beste Spy300F1

Je maakt hier toch een foutje.

De Spy300F1 is absoluut geen Jinling, of JLA wat er een afkorting van Jinling is.

Hij word gemaakt in de Zhejiang Wuyi Feiyu Industry & Trade fabriek, en niet in de Jinling fabriek. Onderdelen en zijn vaak niet het zelfde, en passen ook niet op elkaar. Wij krijgen vaker klanten voor onderdelen voor zulke quads, meestal moeten we ze teleurstellen.

Op het eerste gezicht lijken ze erg op elkaar, maar dit zijn vooral kappen en velgen.


Je moet dit vergelijken met de Shineray Stixe en de Shenke XL, lijken veel op elkaar, maar toch weer compleet anders.


De Bashan heeft ook een model van een ander merk dat er veel op lijkt, kom ff niet op het merk. :think:

Succes met je modificaties
Avatar gebruiker
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 10 jan 2010 13:52

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor spy300f1 » 21 sep 2010 09:10

Klopt inderdaad ja, dat staat inderdaad op het frameplaatje.
Reden dat ik er vanuit ging dat het een Jinling was is omdat je overal tig verschillende namen voor die dingen ziet en ik ergens meende te lezen dat het allemaal Jinling's zijn.
Er zit wel een Loncin Blok onder overigens.

Groeten
Avatar gebruiker
spy300f1
200cc
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 20 sep 2010 00:45

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor Q-trading » 21 sep 2010 10:07

Heel veel mensen vergissen zich hierin. En juist, door de vele verzinsels is het zeer onduidelijk.


Weet jij zeker dat je een 300CC hebt van Loncin???
Kijk eens op je kenteken? hierop staat het aantal CC's.




spy300f1 schreef:Klopt inderdaad ja, dat staat inderdaad op het frameplaatje.
Reden dat ik er vanuit ging dat het een Jinling was is omdat je overal tig verschillende namen voor die dingen ziet en ik ergens meende te lezen dat het allemaal Jinling's zijn.
Er zit wel een Loncin Blok onder overigens.

Groeten
Avatar gebruiker
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 10 jan 2010 13:52

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor spy300f1 » 21 sep 2010 11:12

Dat het 300cc is heb ik niet gezegd.
Op het kenteken staat als type Spy 300F1 en volgens mij als cc's 269 of 279 zo iets.

Gelukkig zal ik dat probleem niet hebben met moeilijk te verkrijgen onderdelen want bij Trendy Trading ligt alles dik op voorraad en het is een ongelooflijk relaxede gozer die erg goede service geeft aan zijn klanten.

Zo belde ik dus puur informatief naar Loods 31 en legde uit dat de tank lek was gegaan en of dit garantie zou zijn of dat ik zelf voor de kosten moest dragen (zonder te zeggen dat ik hem bij hem had gekocht of bij iemand anders).
Die kerel schoot gelijk helemaal in de verdediging en ja dat komt door het trillen en had je er maar rubbertjes onder moeten zetten en je kan wel een nieuwe tank bij me kopen dat kost 46 euro, en ik had dan toch wat te ruig geweest en weet ik het allemaal.
Pas toen ik vertelde dat ik hem niet bij hem had gekocht kreeg het verhaal een hele andere wending en was het wel een fabrieks fout en kwam het heel veel voor.

Toen ik Albert van TrendyTrading belde zei die gelijk van "O dat hoor ik wel vaker ik stuur je wel even een nieuwe tank op" hij wilde er niks voor hebben en zelfs de verzendkosten nam hij voor zijn rekening.
Echt een super kerel, en wat ben ik blij dat ik niet bij Loods 31 heb gekocht.
Avatar gebruiker
spy300f1
200cc
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 20 sep 2010 00:45

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor spy300f1 » 21 sep 2010 11:22

Hmmm leuk, ik was even op hun site geweest en ze claimen veel beter te zijn dan de Jinling quads en andere zelfde soorten.
Ze claimen stabieler te rijden en sneller te zijn dan de anderen.
Moet zeggen dat ik daar niet veel van heb gemerkt want dit ding slingerde als een gek toen ik hem kreeg maar ok... :D
Avatar gebruiker
spy300f1
200cc
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 20 sep 2010 00:45

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor sandhi,; » 23 sep 2010 11:35

eindelijk een mede spy genoot :mrgreen: ik had ook last van een hoop geslinger maar bij mij was het helemaal weg met een set nieuwe banden en balanceren lag als een blok op de weg! ging mij toch te langzaam en ben ook maar een projectje begonnen.. zie vanzelf wel wat je er verder nog aan gaat doen naast je schuurtje ;) succes!! een led achterlamp misschien ? ik stond om de week me bolletje te vervangen :idea:
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor spy300f1 » 23 sep 2010 18:04

Hahaha lamp nog niet stuk gehad.
Je zei dat het je iets te langzaam was? wat heb je er aan gedaan dan ? of heb je een andere quad gekocht?
Avatar gebruiker
spy300f1
200cc
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 20 sep 2010 00:45

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor sandhi,; » 24 sep 2010 05:28

ben nog bezig ;) het ziet eruit als een kawasaki maar dan moet er natuurlijk ook een kawasaki blok onder :mrgreen:
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Re: jinling jla 300 spy project

Berichtdoor sandhi,; » 24 sep 2010 05:38

en jij heb heb geen loncin blokje wel als je de SPY250 hebt OF de laatste generatie SPY's maar volgens mij zijn die der nog niet in NL

ik denk dat jij deze heb ;)
Afbeelding

is dit het geval moet je naar onderdelen van een YX motor vragen mocht je er ooit wat aan hebben anders kom je met het verkeerde spul thuis ;)

ik had er ook standaart 520 ketting onder liggen hou daar ook rekening mee als je een keer iets aan je tandwielen wil doen want de meeste zijn 428
SPY F1/ZX6
Avatar gebruiker
sandhi,;
400cc
 
Berichten: 897
Geregistreerd: 22 apr 2010 09:53
Woonplaats: den haag

Volgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten