nou tis eigelijk een tering werk om heel dat asje met lagers keeringen en afdichtingen eruit te halen. En waar ik later achter kwam is dat het eigelijk niet eens allemaal hoeft.
aandrijfvanasje-beginas-tegenhoudring-lager-lager-keering-openingetjemetwheephole-afdichting-eindasjemetwaterpomperaan
zo zit het dus eigelijk dacht ik.
En bij jou komt er koelvloeistof uit je ''wheep hole'' zo heet dat. Dat is dus een soort beveiliging dat de koelvloeistof niet het blok inloopt naar de olie en dan alles aan bagger maar dat het naar buiten loopt. Maar probleem moet nog steeds opgelost worden. En bij jou is de afdichting dus aan mosterd.(een gat in het rubber?). En is het dus essentieel dat je afdichting lings op het plaatje vervangthttp://www.algmotoparts.com/pro ... e616875983
der kan ook olie uit je wheep hole komen dan is je keering aan mosterd. Deze had ik ook nog eens aan gort geprikt toen ik het hele asje wou vervangen dus of dat nou zo slim is om alles te vervangen? Zou maar eens beginnen met de afdichting. Die oude afdichting mag je eigelijk helemaal kapot maken om hem eruit te halen. als je hem eruit heb kan je onderaan wheep holletje zien om nieuwe erin te krijgen moet je met beleid doen. gaat klote maar je moet hem via de aluminium randjes erin tikken. liefst er iets van plaatjes op de rand leggen en dan tik van bovenaf dat alle randjes tegelijk erin geduwd worden. Het gaat makkelijk krom namelijk.
Hier moet je het toch wel mee redden?
Je kan keering ook zien dacht ik als je afdichting eraf heb kan je die meteen ook ff checken.
Verder als je je asje der echt uit wil halen, moet je vanuit binnenuit te werk gaan. niet rammen op dat asje want je moet stap voor stap de 2 lagers en keering eruit halen en dan kan je een keer het asje eruit halen.
Zo moet het helemaal lukken toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten