Mannen jongens en vrouwen en meisjes,
Net als de meeste van jullie heb ik aan m'n quad lopen prutsen van de winter.
Ik dacht, laat ik mijn velgmoeren eens oppoetsen en toen kwam van het een het ander.
Aangezien jullie dol op foto's zijn.
zo zag hij eruit
nu ziet hij er zo uit
Watskebeurt
Quad helemaal uit elkaar voor schuur/plamuur/spuitwerk
Andere voorwiel ophanging (breder 16cm voor de oplettende kijker)
Ik had eens rondgekeken bij de yamaha raptor 350 spullen hiervoor.
Pletterde gelijk achterover van de stoel.
Kwam ongeveer uit op 6 a 700 euri's.
Ik dacht, dan ga ik zelf wat buigen en lassen.
Kwam toen uit op 150 euri's voor de stuurkogels en remleidingen en materiaal
H4 ledlampen in de koplampen gezet, koplamp-midden geloost en ander kappie besteld
Uitlaat dempers vervangen.
Oude waren nog van de donormotor cb 450, aan alle kanten doorgerot, met de swap toen een beetje opgekalefaterd.
Nieuwe komen van een ducati ? af.
Motorblok ook onder handen genomen, dwz gehele toprevisie.
Cilinders gehoond tot overmaat .50
Nieuwe zuigers, sealtjes,nokkenasketting en kleppen gepolijst
Terwijl; ik wachtte op de onderdelen hiervoor ook nog heel-guards gemaakt.
Gisteren rustig aan de eerste kilometers gemaakt.
Kwam ik thuis, heel de quad onder de olie.
Even snel gekeken wat er was, kwam uit de buurt van de koppakking.
Ik denk, weer dat blok uit elkaar.
Na een bakje koffie en een valiumpil kon ik weer goed nadenken.
Kan koppakking niet wezen, want als daar zoveel olie uitkomt gaat er iets helemaal niet goed.
Nog eens goed gekeken en kwam erachter dat het een boutje van de nokkenaskettingspanner (goed voor scrabble) was die niet goed vast zat.
Opgelost.
De voorschokdempers vond ik ook niet lekker.
De spiraalveren mankeerden niks, toen gekeken of er nog wel druk in zat.
Kwam nog geeneens een miezerig pssst uit.
Kortom even op druk zetten dan zou dit ook opgelost moeten zijn.
@ dimpower, volgens mij had jij dezelfde schokkers als mij, weet jij hoeveel druk deze moeten/mogen hebben?
grtz Arno