Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 11 sep 2016 19:58

Vandaag eindelijk tijd voor de proefrit. Eerst even een kort rondje van 10 km om te zien of alles naar behoren werkt en blijft zitten. Dat was gelukkig het geval dus na het nalopen van wat boutjes een grotere toer gemaakt. Hier even de opsomming van aanpassingen:

- Remmerij: Voelt toch behoorlijk goed. Op snelheid alleen met achter remmen voelt iets sponzig, dus moet nog even een keer ontluchten denk ik. Als ik de madmax duw op de oprit met 1 voet op de rem, dan blokkeert de achteras wel. Dus waarschijnlijk fijn afstelling en laatste beetje lucht eruit krijgen. Tijdens het rijden gecombineerd remmen gaat prima. De neus van de Madmax gaat naar beneden, dus qua remdruk op de voorkant is het okay (@ Z@@lo).

- Wielen, spoorverbreders: Heerlijk die 12 inch velgen met 255 brede achterbanden i.c.m. de 5 cm spoorverbreders achter. De Madmax ligt lekker strak op de weg, goed grip en qua acceleratie helemaal prima. Topsnelheid van de Madmax is nu 95 km/h. Waarbij de koelwatertemperatuur tijdens volbelasting niet hoger wordt dan 76 graden Celcius. Een rondje van 40 km lekker doorrijden is volgens mij wel representatief.

Nog twee dingen op de to-do lijst:
- Wat doe ik met het handremmechanisme op de achterremklauw aangezien de handrem weg is? Ik heb met nu losgehaald en in de verste positie met de bout vastgedraaid en met een tywrap aan de remklauw gebonden. Zo zit hij spelingsvrij vast en trekt mij rem niet aan (behalve als ik op de voetrem trap).
- Korte koelslang bij de uitlaat tikt tijdens een rit toch ietsie pietsie tegen de uitlaatbuis aan. Heel veel korter kan de slang ook niet. Dus ik moet nog eens uitzoeken hoe heet heatwrap om de uitlaat wordt. Wellicht scheelt dit net genoeg (is natuurlijk een mooi nieuw klusje).
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Z@@lo » 17 okt 2016 07:51

beetje laat maar goed om te lezen :thumbup:
blij dat het bij jou wel goed werkt. het verschil zal in de remklauwen zitten denk ik.

je zou achter de beugel op de bout weg kunnen halen en dan de bout weer monteren in je remklauw. dan ziet het er netjes uit :thumbup:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Vorige

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten