Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 08 dec 2015 00:53

Het rijd helemaal prima. Dus wat dat betreft een goeie deal. Nu nog wat kleine manko's fixen zoals de handremschakelaar en een geschakelde 12V aftakking opkuisen. Je blijft bezig. :lol:
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor skaffalicious » 02 mei 2016 11:52

Ik was op zoek naar de maat van de velgenrand.

Deze velgen zijn hetzelfde als de jinlings toch?

Ik krijg zaterdag mijn quad binnen en wil alvast de velgrand stickers bestellen.

Maar deze zijn er in 3 5 en 7 mm welke moet ik hebben?
skaffalicious
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 25 feb 2014 20:31
Woonplaats: Breda

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 04 mei 2016 14:13

Geen idee welke maat. Ik heb een Motip lakstift in kleur oranje gekocht en het velgrandje gelakt. Dan komt er ook nooit zand en vuil tussen. Voor 7,00 euro heb een stift in alle kleuren. :D :D :D
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor skaffalicious » 06 mei 2016 01:04

Ooh handig super goed idee ga ik doen!!

Thanks remy :mrgreen:
skaffalicious
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 25 feb 2014 20:31
Woonplaats: Breda

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 12 aug 2016 09:56

Waarschijnlijk ligt het geklooi met mijn remmen ook aan een beetje oude remvloeistof. Netjes de how-to gevolgt met behulp van een vacuumpompje de achterrem in orde gekregen. Helaas bij beide voorremmen geen vloeistof te zien, zelfs toen ik de ontluchtingsnippel er volledig afgedraaid had. De boel was wel aardig smerig, dus ik ben bang dat er een remleiding verstopt is. :think:

Moraal van het verhaal, tijd voor nieuwe remleidingen en als ik dan toch bezig ben gelijk maar ff bij ALG de remhendel besteld zodat ik de remmen kan scheiden. Nu dus wachten op het pakketje. Omdat ik met de remmen niet verder kan, heb ik mijn witte koelslang (die al een jaar in mijn onderdelen kist lag te wachten) gemonteerd. Uiteraard gelijk nieuwe koelvloeistof erin gedaan. Ik zal nog eens een foto maken, maar de witte slangs staat wel bij de Madmax. :D
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Z@@lo » 13 aug 2016 12:46

Hey Remy.

Ik heb dat probleem ook bij een madmax gehad.
Oplossing: banjobout bij de rempomp loshalen. Even een enkele banjobout er in zetten met alleen de leiding voor de voorremmen. Dan de vacuumpomp op de voorremmen zetten en de olie er doorheen zuigen tot die vol zit. Daarna de duo banjobout er weer tussen zetten en dan de boel ontluchten.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 15 aug 2016 08:16

Ahh kijk, zover had ik het nog niet bekeken, thanks. De remvloeistof en dat wat ik van de leidingen/banjobouten kon zien, zag er wel "smerig" uit. Ik bedoel wat drap in de vloeistof en dergelijke. Aangezien ik de remmen toch ga scheiden en nieuwe leidingen leg, kan dat probleem zich nooit meer voordoen. ALG hendel is al binnengekomen, de leidingen hopelijk deze week. Uiteraard komt overal ook nog een nieuw setje ringetjes tussen om lekkages te voorkomen.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 22 aug 2016 09:06

De pakketjes waren al binnen gekomen dus tijd om te knutselen. De how to: "Remmen scheiden" gevolgt en dat gaf eigenlijk geen problemen.

Ik heb de volgende lengtes remleiding besteld op basis van de huidige leidingen:
- Achterrem 60 cm
- Remhendel naar T-stuk 80cm (zat bij de ALG hendel ook al een remslang van 75 cm bij)
- Voorremmen 70 cm (had achteraf gezien ook met 60cm gelukt)
- Daarnaast had ik diverse nieuwe banjo's en koperringetjes erbij besteld

Afbeelding

Zoals je ziet past de leiding prima en heb ik de originele bevestigingspunten voor de hergebruikt. Remsensor die origineel voor op het T-stuk zit, zit nu achterop de rempomp. Ontluchten en remlicht werken krijgen was simpel. De oude handremaansluiting moet ik nog even kijken, hoe ik dat netjes op de klauw afwerk.

Afbeelding

Remhendel van ALG was nog even een gevecht. De schroeven van het reservoir zaten extreem vast. Moest met de gasbrander de boel verwarmen om het los te krijgen. Gelijk maar even andere boutjes erin gedaan.

Afbeelding

Bij mijn bestelling had ik wel een remleiding voorzien, maar ben compleet vergeten om banjos mee te bestelling. Gelukkig zat er een remleidingen met banjos in het pakje van ALG. Dus vandaar dat deze "anders" is dan de overige leidingen / banjos. Omdat ik redelijk overlengte had, heb ik de banjos voor links/rechts op het T-stuk gedraaid, zodat de leidigen nu een groter bochtje maken achter het frame. Zoals gezegd: de leidingen voor kunnen 10cm korter besteld worden.

Afbeelding

Afbeelding

Remleidingen bij de voorwielen zitten prima. Alleen rechtsvoor moet ik mijn fusee boven nog rechtzetten of (vervangen als hij kapot is). Want zo scheef hoort de boel niet te staan. De hele boel is onlucht en werkt nu naar behoren. De overlengte van de leiding is groot genoeg om goed te kunnen sturen en nergens in de leiding komt een knik.

Voor de liefhebbers heb ik ook nog twee fotos van mijn nieuwe koelslangen. Mooi wit is niet lelijk op een witte Madmax dacht ik zo. Mijn temperatuursmeter ook weer terug aangesloten en het systeem even op de oprit op lekkage getest. Gelukkig genoeg slang besteld want het korte bochtje onder de uitlaatpijp blijkt met een draaiende motor net contact te maken. Deze moet ik dan ook even opnieuw vervangen voor een nog kortere slang (had het origineel als passtuk gebruikt).

Afbeelding

Afbeelding

Dus gelukkig bij zover dat ik weer kan rijden. Laat het mooie weer maar komen.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Z@@lo » 22 aug 2016 22:05

Was de remdruk genoeg met de alg hendel? Bij mijn jla remklauwen gaf de alg remhendel te weinig druk.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 23 aug 2016 08:37

Ik heb het alleen in de garage kunnen testen. De druk voor mijn gevoel is minder dan die op de achterwielen. Maar het is niet zo dat de voorwielen vrij rond blijven draaien. Zowieso tijdens de 1e ritjes eens voorzichtig aanvoelen wat de nieuwe remmerij doet. 8-)
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten