JLA Loncin 250cc

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

JLA Loncin 250cc

Berichtdoor JW412 » 07 maart 2016 12:01

Mijn voorstel topic ging meer richting "projecten", vandaar deze nieuwe topic.

In het kort: Ik heb vorig jaar een tweedehandse JLA via Marktplaats gekocht. Het ding had net 1600km gelopen, altijd binnen gestaan en zag er piekfijn uit. Voor zover ik er verstand van heb was de quad origineel.

Na een tijdje heb ik de katalysator uit de uitlaat gehaald. Deze zat er al los in en was al helemaal doorgeblazen naar het eind van de pijp. Zelfs in de demper zaten stukjes. De binnenkant van de demper rammelde een beetje. Deze heb ik vast gelast. De quad had direct meer vermogen en maakte een mooier geluid.

Veder trilt het stuur nogal en zoekt de quad heel erg. Ik heb geprobeerd de wielen uit te balanceren en uit te lijnen, maar dat mocht nauwelijks helpen. Deze week komen er daarom nieuwe voorbanden binnen (Toyo Proxes 195-45-14)! Ook heb ik tandewiel 28 bestelt en de Iridium bougie. Ik las hier veel goeds over. Ook las ik veel over een tuning bobine en CDI, maar dat blijkt niet veel toe te voegen. Deze heb ik daarom toch maar niet aangeschaft. Ik twijfel nog wel om een andere carburateur en luchtfilter te nemen. Ik sta open voor suggesties. Mocht het nodig zijn vervang ik ook de achterbanden. Is het trouwens aan te raden om ook brede voorbanden te nemen?

Als extratje heb ik voor mijn quad ook een alarm, handkappen, velglint, handvaten en LED ventieldopjes bestelt. Alles via eBay. Het volgende wordt een stevige telefoonhouder en USB aansluiting voor navigatie. Ik heb helaas nog geen stevige telefoonhouder gevonden.
"Hoe harder, hoe beter" -JW412
Avatar gebruiker
JW412
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 aug 2015 09:32
Woonplaats: Oss

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin 250cc

Berichtdoor skaffalicious » 09 mei 2016 01:41

Katalysator is toch dat ronde ding met gaatjes erin in de uitlaatdemper?

Wat zijn de voordelen als je die eraf haalt?
skaffalicious
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 25 feb 2014 20:31
Woonplaats: Breda

Re: JLA Loncin 250cc

Berichtdoor JW412 » 18 mei 2016 10:12

Nee de katalysator zit achter je hitteschild in de pijp. Als je deze er uit haalt heb je een veel lager geluid, klapt je uitlaat lekker en meer vermogen. Aanrader dus.

Inmiddels heb ik nieuwe voorbanden. Scheelt echt enorm! Nu zijn de achterbanden aan de beurt. Ook de bougie en het tandwiel scheelt iets, maar ik moet de quad blijven onderhouden wil die geen kracht verliezen (ketting spannen e.d.)
"Hoe harder, hoe beter" -JW412
Avatar gebruiker
JW412
50cc
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 aug 2015 09:32
Woonplaats: Oss

Re: JLA Loncin 250cc

Berichtdoor skaffalicious » 14 jun 2016 12:46

aha dan ga ik nu dus meteen mijn kat eruit halen (:

dat is het stuk dat verdergaat naar het t stuk dan bedoel je of niet ?
skaffalicious
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 25 feb 2014 20:31
Woonplaats: Breda


Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten