Voordat ik over mijn project begin zal ik me eerst even voorstellen:
Ik ben Chris, En woon in het mooie drenthe. Ik gebruik mijn quad voor woon/werk kilometers als het weer het toelaat.
Ik heb sinds july een Jinling gekocht met behoorlijk wat kilometers erop.
Na het uitvoeren van wat achterstalig onderhoud ben ik begonnen met het verbeteren van de quad.
Rondom nieuwe wiellagers, Nieuwe banden en nieuwe kogel hoesjes.
Voor de banden heb ik gekozen voor de toyo proxes waar ik geen spijt van heb. Het is een directe verbetering van het weggedrag.
Toen was het tijd voor wat modificatie aan de quad:
De eerste modificatie is het verwijderen van de katalysator uit het voorste stuk uitlaat.
Tevens die combineren met een grotere sproeier in de carburateur. Het effect was redelijk goed merkbaar.
De tweede modificatie is het vervangen van de standaard tellerunit. Deze begon wit uit te slaan en sommige ledjes oa achteruit en verlichting werkte niet meer.
Dus ik heb een koso lookalike tellerunit besteld bij Promotorsport:
http://www.promotorsport.nl/shop/produc ... cts_id=540
Deze is echter voor een EGL madmax, maar het is niet heel veel werk om hem werkend te krijgen.
Alles werkt momenteel behalve de brandstofpeil en temperatuur. Een jinling heeft geen tankvlotter dus Ik zit er nog aan te denken om een simpel vlottersysteem in de tank te maken.
Temperatuur zou wel moeten lukken met wat aanpassingen aan de sensor die standaard in de motor zit.
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZxRJIDu03jA
Een simpel vlotter is nog wel te vinden:
http://www.motorpromo.nl/images/producten/15611_dscn0126.jpg
Nadat ik de tellerklok werkend en afgerond heb.
Staat de motor op het programma. Ik ben opzoek naar een cilinderkop.
Waar ik aandere kleppen in wil zetten en de poorten wil aanpassen. Ik bouw bewust geen andere motor in.
Omdat ik het geluid van een 1 cilinder wel wat vind hebben.
Maar hierover later meer