door a.c.dinna » 08 dec 2011 04:18
Ik heb gisteren de wielen laten uitbalanceren en heb de voorvelg vervangen.
De velgen zijn omgedraaid, nu is hij wat breder.
Ik heb alles nagekeken en ik kwam erachter dat:
-De stuurstangen niet vast zaten/losgetrild waren.
-Wielnaaf achter zo los zat, dat hij slechts door de splitpen werd tegen gehouden.
-De stuurkolom helemaal loszat, dat hij slechts door de splitpen werd tegen gehouden.
-De achterbrug aan beide kanten ongeveer 1,5 tot 2cm speling heeft.
-Stuurkogels zijn niet voorzien van smering.
-Alle rubbers van de scharnierpunten zijn naar de klote.
Verder zag ik dat mijn fuseekogels van RT zijn, dus van betere kwaliteit?
En ik keek naar mijn achterbrug en ik zag dat hij verdomd veel lijkt op die van algmoto met zo een smeernippel in het midden.
Zou het kunnen zijn dat de eerste eigenaar een achterbrug heeft aangeschaft met naaldlagers?
Of heeft de standaard achterbrug ook zo een smeernippel?
Als ik die achterbrug heb met naaldlagers kan ik alleen de naaldlagers bestellen, dan ben ik goedkoper uit.
Alles is strak aangedraaid.
Nu heb ik nog een klein beetje speling als ik de wielen van de voorzijde heen en weer beweeg, in het stuur is geen speling te voelen.
En tot slot, hoe onderscheid ik de standaard a armen van die van algmoto? Het zou goed kunnen zijn dat de eerste eigenaar al type 2 spullen erop heeft gezet. Aangezien de fussekogels al van RT zijn en de achterbrug een smeernippel heeft.
Alvast bedankt!