In een ander topic hier ergens had ik al gemeld dat ik bezig was met enkele veranderingen aan de quad.
De speling van de achterrem is verholpen door een moer+bout en een sleuf te maken in de metalen plaat, zodat de achter as nog te verdraaien is.
(dit is op de foto nog niet het geval !)
Ik heb er een ander achter tandwiel op gezet, origineel is 36 tands en hij is nu naar 31 gegaan.
Er zit een nieuwe ketting op en ik heb de originele bewaard.
De ketting is 2 schakeltjes ingekort met een handig tooltje wat ik bij ALG heb gekocht.
Velgen had ik een tijdje geleden al besteld maar ze konden nog niet de goede wielnaaf vinden of iets dergelijks, maar deze zitten er inmiddels ook op......WAT EEN WERELD VAN VERSCHIL, ten opzichte van die offroad bandjes. Voorste velgen vind ik niet echt mooi, maar die achterste vind ik echt wreed....mega dik
Nog een iets grotere sproeier er in gezet ( nu 118) en de carburateur afgesteld.
Gasnaald 1 tandje hoger gezet.
In combinatie met een sportlucht filter loopt ie nu 105 KM op de teller, en dit is op mn navigatie 89,6 ECHTE KM's !!!
Dit was origineel 90 op teller en 80 echte KM's (berg af).
Toerental bij 80 is nu stukken minder dan origineel en het blok word stukken minder warm.
Deze snelheden zijn nu te rijden met 1 hand aan het stuur !! (en uiteraard een beetje lef )
Helaas is na een lekkere rit gisteren mijn wiellager finaal kapot gelopen, en ben nu op zoek naar andere .
Die SKF lager set van ALG, past dat ook op andere quads ?
De lagers rondom was het enige wat ik nog wilde vervangen, en eventueel andere A-arm lagers/bussen, maar weet dan nog niet van welk materiaal....ALG verteld me dat je beter iets speling op de A-Armen kunt hebben ivm het verleggen van de krachten naar het stuurgedeelte in het midden (word dan het zwakste punt !).
Die rubbers die er nu in zitten zijn zo slecht dat het vet overal uit komt, maar gelukkig weinig speling of getril.
Ik hoop dat ik de quad weer rijdend heb voor a.s vrijdag, ivm lang weekend weg waarbij de quad mee gaat met de trip
GroteSmurf