nou ik snap helemaal wat black spyder bedoeld, wat hij bedoeld is wel degelijk de EGR klep en heeft niks met de carterontluchting te maken.
mijn excuses spyder maar je foto's waren iets onduidelijk voor degene die het nog in de oude situatie hebben dus heb ik even foto's gemaakt van hoe het in de originele staat is
Dit is het slangetje op je inlaatspruitstuk direct achter je carburateur;
Hier zie je het zogenoemde "piemeltje" wat naast de uitlaat het blok verlaat, het linkerpijltje laat de piemel zien, de rechter laat het "weet ik veel wat het is maar het brengt alle slangetjes bij elkaar ding
" ;
Hier zie je dat huisje van een andere kant, met links de 2 dikke slangen, de voorste dikke slang komt van dat gekke piemeltje af, die achterste dikke slang loopt gewoon naar een soort ventieltje toe die over je radiator heen ligt om daar waarschijnlijk lucht aan te zuigen of af te voeren.
Het meest rechtse slangetje is hetzelfde slangetje die op je inlaatspruitstuk zit, alleen is het natuurlijk de andere kant ervan
De carterontluchting zit gewoon letterlijk op het carterdeksel en daar moet gewoon een filtertje op, heeft alleen helemaal niks met het EGR verhaal te maken.