review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc
Geplaatst: 15 maart 2012 16:59
Ik rij (als mn wok niet uit elkaar ligt ) nu ruim een jaar met een rvs sportuitlaat.
De set heb ik gekocht bij Algmoto (http://www.algmotoparts.com voor 109 euro.
Onderdelen:
De set bestaat uit de rvs demper,2 ophangbeugels, uitlaatbocht in 2 delen en een beschermplaatje dat op het voorste gedeelte van de uitlaatbocht komt ter bescherming van je been tegen hitte.
Montage:
Montage van het geheel is vrij simpel, na demontage van oude uitlaat de sportdemper opbouwen door uitlaatbocht aan cilinder te monteren en andere gedeelte aan de demper.
Uitlaatdemper met buisgedeelte losjes in de 2 ophangbeugels (die je aan de 2 bestaande nokken aan je frame monteert) hangen en de 2 uitlaatbuizen aan elkaar bevestigen met de bijgeleverde klem met bout en moer. Nadat alles aan elkaar zit controleren of de buis nergens het frame raakt ivm resonantie. Nu kun je alles stevig vast draaien.
Ik rij de bashan met rvs sportuitlaat in combinatie met een sportluchtfilter en sproeier 108 en de tunings cdi.
Doordat de nieuwe uitlaatbocht een grotere diameter heeft en geen "katalysator" is de doorstroming van de gassen beter. Door deze combinatie heeft de quad net iets meer power.
Illegaal:
De uitlaat is niet goedgekeurdvoor de openbare weg, dat is ook wel logisch gezien het geluid die het produceerd. Je kan wel spreken van een blerpijp. Kortom heel veel decibels
Hou er dus rekening mee dat mijnheer agent je blerpijp niet zo kan waarderen. Ik ben er overigens nog nooit mee aangehouden.
Kwaliteit:
De kwaliteit is zoals je kan verwachten van de chinese fabrikanten:
Lak op uitlaatbocht is dun en dus roest het geheel binnen no time. Dus even wat lagen hittebestendige lak erover
Na verloop van tijd zie je de rubber bescherming van de ophangbeugels smelten door de hitte van de demper. Volgens mij komt dit door het ontbreken van dempingswol in de demper. Hierdoor krijg je na verloop van tijd ook last van het ontbreken van popnagels die in de demper zitten om de rvs koker aan de 2 lichtmetaal eindstukken vast te zetten.
Deze moeten dus na verloop van tijd weer opnieuw van popnagels worden voorzien.
Conclusie:
Als je van te voren weet dat het een chinees produkt is, met wat makkelijk op te lossen gebreken. En deze voor lief neemt,heb je een uitlaat die je quad voorziet van een racy sound en een beter uiterlijk dan die lelijke zwarte pot die er 'af fabriek' onder hangt.
Pluspunten:
Sound
Uiterlijk
Makkelijk te monteren
Minpunten:
Kwaliteit
Niet goedgekeurd voor de openbare weg.
De set heb ik gekocht bij Algmoto (http://www.algmotoparts.com voor 109 euro.
Onderdelen:
De set bestaat uit de rvs demper,2 ophangbeugels, uitlaatbocht in 2 delen en een beschermplaatje dat op het voorste gedeelte van de uitlaatbocht komt ter bescherming van je been tegen hitte.
Montage:
Montage van het geheel is vrij simpel, na demontage van oude uitlaat de sportdemper opbouwen door uitlaatbocht aan cilinder te monteren en andere gedeelte aan de demper.
Uitlaatdemper met buisgedeelte losjes in de 2 ophangbeugels (die je aan de 2 bestaande nokken aan je frame monteert) hangen en de 2 uitlaatbuizen aan elkaar bevestigen met de bijgeleverde klem met bout en moer. Nadat alles aan elkaar zit controleren of de buis nergens het frame raakt ivm resonantie. Nu kun je alles stevig vast draaien.
Ik rij de bashan met rvs sportuitlaat in combinatie met een sportluchtfilter en sproeier 108 en de tunings cdi.
Doordat de nieuwe uitlaatbocht een grotere diameter heeft en geen "katalysator" is de doorstroming van de gassen beter. Door deze combinatie heeft de quad net iets meer power.
Illegaal:
De uitlaat is niet goedgekeurdvoor de openbare weg, dat is ook wel logisch gezien het geluid die het produceerd. Je kan wel spreken van een blerpijp. Kortom heel veel decibels
Hou er dus rekening mee dat mijnheer agent je blerpijp niet zo kan waarderen. Ik ben er overigens nog nooit mee aangehouden.
Kwaliteit:
De kwaliteit is zoals je kan verwachten van de chinese fabrikanten:
Lak op uitlaatbocht is dun en dus roest het geheel binnen no time. Dus even wat lagen hittebestendige lak erover
Na verloop van tijd zie je de rubber bescherming van de ophangbeugels smelten door de hitte van de demper. Volgens mij komt dit door het ontbreken van dempingswol in de demper. Hierdoor krijg je na verloop van tijd ook last van het ontbreken van popnagels die in de demper zitten om de rvs koker aan de 2 lichtmetaal eindstukken vast te zetten.
Deze moeten dus na verloop van tijd weer opnieuw van popnagels worden voorzien.
Conclusie:
Als je van te voren weet dat het een chinees produkt is, met wat makkelijk op te lossen gebreken. En deze voor lief neemt,heb je een uitlaat die je quad voorziet van een racy sound en een beter uiterlijk dan die lelijke zwarte pot die er 'af fabriek' onder hangt.
Pluspunten:
Sound
Uiterlijk
Makkelijk te monteren
Minpunten:
Kwaliteit
Niet goedgekeurd voor de openbare weg.