door eaglemotorsport » 17 maart 2015 14:19
En aandraaien met het voorgeschreven moment.
Dat is het belangrijkste...
Ieder merk quad heeft zo z'n specifieke punten.
Houdt rekening met warmte/uitzetting als je aan lagerhuizen en bussen gaat draaien/vijlen/schuren. Vergis je niet in hoe warm een lagerbusje kan worden, en hoever het zal uitzetten. Die ruimte moet je wel "reserveren". Klakkeloos de boel opsluiten door 't loeivast aan te draaien, gaat gegarandeerd fout. Ongeacht of je SKF lagers hebt of niet.
Sowieso is 't geen fabrieksfout. Die komen niet na 2 jaar boven water drijven.
Het klopt dat sommige lagerhuizen een honderdste millimeter verschillen in diameter, waardoor het lager er soms makkelijk in gaat. Zolang ze er niet los in kunnen draaien is dat geen probleem.
Het blijft een wielnaaf van nog geen 4 tientjes inclusief lagers.
Verwacht geen Ferrari precisie of onderdeel van een spaceshuttle die naar de maan moet voor de prijs van een Chinese quad.
Nogmaals; Aandraaien met het voorgeschreven moment. (25 tot maximaal 40 Nm, dan terug draaien tot 't eerste gaatje vrijkomt voor de splitpen).