Aangezien mijn "me and my quad" tamelijk groot begon te worden en de moderators mij liever een project draadje zien openen dacht ik laat ik daar dan maar eens mee beginnen.
De EGL Madmax van juli 2011 is inmiddels al niet helemaal standaard meer en voor veel info over onder andere:
- Open uitlaat / Sproeiers
- Dagrijverlichting
- Temperatuursensor
- Tandwielen / kettingspanner
Kan je in mijn "me and my quad" de nodige info krijgen: http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=13&t=3550
Vanaf nu zal in dit projecttopic verder gaan met alle zaken waar ik me mee bezig houd:
Inmiddels heb ik de quad half uit elkaar gehaald voor "groot" onderhoud.
Carburateur is schoongemaakt. De ketting heb ik iets losser gezet, want die stond te strak. Wat losse boutjes (en verloren boutjes) aangedraaid/ vernieuwd.
Verder heb ik mijn EGR verwijderd, dus ik ben benieuwd naar het effect daarvan. Ik heb EGR systeem niet gesloopt dus terugplaatsen kan eventueel altijd nog. Op het blok afgedicht met een metalen plaatje met de orginele pakking ertussen en het slangetje op de inlaat voorzien van een dikke bout met een klem erop.
Ik had 6 maanden geleden een nieuw rooster voor mijn radiateur gemonteerd, maar het aluminium was compleet doorgescheurd op de ophangpunten. Dus dat was het eerste punt om beet te pakken. Complete koelsysteem gedemonteerd en gelijk gecontroleerd of de waterpomp nog in orde was. (Gelukkig wel)
Ik heb twee stripjes plastic van 5 mm boven en onderaan op de radiateur gelijmd. De boutgaten uiteraard vrijgehouden om het rooster te monteren. Daarna heb ik van een rubbermatje (3mm) een rechthoek ter grootte van de radiateur gesneden ongeveer 15mm dik. Deze heb ik op de radiateur gelegd (over de kunststof stripjes) heen en daaroverheen een nieuw aluminimunrooster. Alles weer vast geschroefd in de loctite en ik heb nu geen speling meer op het aluminium.
Verder had ik bedacht dat het motor ophangpunt bovenop het blok ook eens nuttig gebruikt kon worden. Met aluminium heb ik malletje gemaakt om eens te zien of dit gaat passen.
Vandaag bij de bouwmarkt een stalen verbindingsstuk gehaald en deze heb ik verzaagd en gebogen zodat de beugel uit 1 stuk bestaat. Uiteraard zijn de scherpe randen ontbraamd en geschuurd.
In de amateur spuitcabine (bananendoos) heb ik het beugeltje zwart gespoten zodat het straks niet al te veel opvalt.
Volgens mij is het een tamelijk grootte openingspost geworden, maar dat mag de pret niet drukken.
To-do:
- Fatsoenlijke voorbanden (ow, zijn chinese slicks verboden op de openbare weg???)
- Andere handvaten
- Powermads met spiegels
- Malossi luchtfilter